Code Center Code Center

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

بانک کانادا نرخ بهره را ثابت نگه داشت

سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۶ ب.ظ


ایرانتو: بانک کانادا نرخ بهره را ثابت نگهداشتبانک مرکزی کانادا "نرخ بهره شبانه" را در سطح 1% ثابت نگهداشته، نرخی که از چهار سال پیش تاکنون تغییر نیافته است.

بانک کانادا در آخرین تصمیم گیری خود همچنان موضع خنثی خود را حفظ کرده و این امر بدین معناست که استفن پولوز رئیس این بانک قصدی ندارد در آینده نزدیک نرخ بهره را افزایش یا کاهش دهد.

از سوی دیگر بانک مرکزی می گوید چشم انداز تورم و بدهی خانوارها ریسک جدیدی را متوجه اقتصاد کشور نمی نماید. در بیانیه بانک آمده است که "این ریسکها هنوز در حوزه ای متناسب با سیاستهای جاری پولی قرار دارد. بانک در مورد سیاستهای آینده موضعی نمی گیرد و زمان و جهت تغییرات در نرخ بهره به چشم انداز و ارزیابی ریسکها بستگی دارد".

بانکها نرخ بهره تسهیلات های مختلف خود را بر مبنای "نرخ بهره شبانه" تنظیم می کنند و از این نرخ برای مبادلات پولی مابین خود استفاد می نمایند. این نرخ همچنین بر نرخ بهره ای که مصرف کنندگان بابت استفاده از کارتهای اعتباری و یا وامهای مسکن می پردازند هم تأثیر می گذارد.

رشد اقتصادی کانادا در سه ماهه دوم امسال دقیقا مطابق انتظارات بانک کانادا بود. هفته گذشته آژانس "آمار کانادا" گزارش داد که اقتصاد با نرخ سالانه 3.1% رشد کرد که قویترین رشد کشور از سال 2011 به اینسو می باشد. صادرات که از حوزه های مورد نگرانی پولوز رئیس بانک کانادا می باشد همچنان موتور اصلی این رشد بود و افزایشی 4.2% را به ثبت رساند. البته این نرخ 0.2% کمتر از نرخ مشابه در سه ماهه اول سال جاری بوده است.

با وجود این رشد قابل توجه بانک هنوز معتقد است که برای اینکه این رشد به سرمایه گذاری و فرصتهای شغلی جدید منجر شود باید پایداری خود را اثبات نماید. بانک می گوید که از اقتصاد جهانی صداهای متفاوتی به گوش می رسد: از یک سو اقتصاد آمریکا با سرمایه گذاری جدیدی که در آن صورت می گیرد مسیر بهبود را طی می کند اما از سوی دیگر با وخیم شدن اوضاع اوکراین، شرایط اقتصادی آینده اروپا در هاله ای از ابهام فرو رفته است.

بهر روی عموم اقتصاددانان اشتراک نظر دارند که بانک مرکزی کانادا در سال آینده و همراه با بانک فدرال رزرو، یا همان بانک مرکزی آمریکا، شروع به افزایش نرخ بهره خواهد نمود.


منبع : ایرانتو


برای خرید مانی اوردر اینجا کلیک کنید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">