Code Center Code Center

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

کاهش رتبه کانادا در جدول رقابت جهانی

دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ


ایرانتو: "فوروم اقتصاد جهانی" می گوید با عقب ماندن کانادا از قافله نوآوری جهانی رتبه این کشور در جدول رقابت مندی اقتصادی کاهش یافته است.

این بنیاد کانادا را در رتبه پانزدهم جدول سالیانه "شاخص رقابت مندی" خود قرار داد، یعنی یک رتبه پایین تر از سال گذشته. جدولی که شامل 144 کشور می باشد. این پایین ترین رتبه کانادا از سال 2006 به این سو می باشد. سوئیس امسال هم رتبه نخست را در این جدول از آن خود کرد و رتبه های بعدی همچون سال گذشته نصیب سنگاپور و ایالات متحده شد.

رتبه پانزدهم کانادا حکایت از مقام میانی این کشور مابین کشورهای توسعه یافته دارد، بالاتر از کشورهایی مانند فرانسه، استرالیا و نیوزیلند، و پایین تر از چند کشور کوچکتر مانند سنگاپور یا دانمارک. اخیرا و در سال 2009 کانادا به رتبه نهم دست یافته بود. در آن سال در حالیکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته درگیر پیامدهای بحران مالی جهانی بودند، کانادا بخاطر ثبات سیستم مالی و سلامت نسبی اقتصادی توانست قدرت رقابتش را تقویت کند. اما از آن پس با بهبود اوضاع اقتصادی در دیگر کشورها، رتبه کانادا به تدریج کاهش یافته است.

کاهش تدریجی قدرت رقابت اقتصادی کانادا البته نشانه هایی از نگرانی های جدی تر هم در بردارد: کمبود سرمایه گذاری در نوآوری و تکنولوژی که بر رشد بهره وری تاثیر منفی گذاشته است.

جنیفر بلانک مدیر کل "فوروم اقتصاد جهانی" می گوید "کانادا از بنیانهای محکمی برای پیشبرد قدرت رقابت خود برخوردار است: نهادهای قدرتمند، حاکمیت قانون، نظام بهداشتی و سیستم آموزشی مستحکم، اقتصادی با ثبات و بازار مالی قابل اعتماد. اما زمینه هایی که کانادا در آن گرفتاری دارد کمی پیچیده تراند". او اشاره می کند که رتبه جهانی کانادا در زمینه هزینه بخش خصوصی در توسعه و تحقیق بیست هفتم، در ابتیاع تکنولوژی پیشرفته توسط دولت چهل و هشتم و در همکاری دانشگاه و صنایع در توسعه و تحقیق نوزدهم می باشد.

به قول دانیل موسیکا، همکار کانادایی "فوروم اقتصاد جهانی"، "ما نتوانسته ایم تمام امکانات خود را برای تقویت قدرت رقابتمان بسیج کنیم. آنچه داریم شاید اکنون بسنده باشد اما به عنوان یک کشور کوچک صادر کننده ما باید بهتر از این شویم".

منبع : ایرانتو

برای خرید مانی اوردر اینجا کلیک کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">