Code Center Code Center

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

کلگری

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰ ق.ظ


کالگری یا کلگری (در انگلیسی: Calgary) شهری در جنوب استان آلبرتای کانادا است. این شهر یکی از مهم‌ترین قطب های اقتصادی این کشور بشمار می‌آید.

این شهر در جنوب غربی کشور کانادا قرار دارد و مرکز انرژی و فعالیتهای نفتی در شمال قاره آمریکا محسوب می‌شود. شهر کالگری با جمعیتی بالغ بر 1 میلیون نفر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا است. در این شهر زبان انگلیسی زبان روزمره بشمار می‌آید ولی کارمندان دولتی موظف به تسلط به زبان فرانسه نیز می‌باشند.

مهم‌ترین دانشگاه در شهر کالگری دانشگاه کالگری نام دارد. استفان هارپر نخست وزیر وقت کانادا (سال 2006) یکی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌باشد.

همچنین در سال 1988 شهر کالگری میزبان بازی‌های المپیک زمستانی بود.

رشد جمعیت این شهر بین سالها 2001 – 1996، 16 درصد بوده و دارای فرهنگی متنوع است. اگر چه اکثر ساکنین این کلگری اصالت اروپایی دارند اما می توان فرهنگ های مختلف جهان را در این شهر یافت. از اقوام پر جمعیت این شهر می توان به چینی ها (6 درصد) و اقوام آسیای جنوبی (2/4 درصد) اشاره کرد. بومیان، فیلیپینی ها و اقوام آمریکای جنوبی دیگر اقوام مهم ساکن کلگری می باشند.


اقتصاد این شهر بر صنعت نفت، موسسات مالی و صنایع مدرن تکیه دارد. از شرکت های مهم این شهر می توان به Pacific Railway Imperial Oil, EnCana و Petro-Canada اشاره کرد. هر روزه با توجه به رشد این شهر بر تعداد شرکتهای مهم جهان که دفتر اصلی خود را در این شهر بنا می کنند افزوده می شود.


Calgary به دلیل داشتن سطح بالای زندگی و رشد اقتصادی خوب در جهان شهرت دارد. بر اساس تحقیقی که در سال 2007 توسط مجله Forbes به عمل آمد کیگری پاکیزه ترین شهر جهان انتخاب شد و  Mercer Consulting و by The Economist این شهر را جز ممتاز ترین شهرهای جهان اعلام کردند (به ترتیب بیست و پنجمین و دهمین در جهان). این شهر دارای فرهنگی متنوع می باشد. این شرایط تاثیر گذار هر ساله مهاجران را به سمت خود می کشد.


منبع : ایرانتو

برای خرید مانی اوردر اینجا کلیک کنید


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">