Code Center Code Center

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

اتاوا

چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸ ق.ظ


اتاوا محل قرارگیری پارلمان و مقر فرماندار کل است. اُتاوا با اینکه پایتخت کانادا است ولی جزو سه شهر بزرگ این کشور (تورنتو، مونتریال و ونکوور) بشمار نمی‌آید. از لحاظ آب و هوایی اتاوا یکی از سردترین پایتخت های دنیا می باشد.
از لحاظ جفرافیایی اُتاوا در مرز انتاریو و کبک و در شمال شرقی تورنتو و غرب مونتریال قرار دارد.اتاوا یک شهر دو زبانه است. تمامی ادارات و سازمانهای دولتی به دو زبان انگلیسی و فرانسه می توانند جوابگوی مردم باشند. نیمی از مردم این شهر انگلیسی زبان و 32% فرانسوی زبان می باشند.
بر خلاف تورنتو، چمعیت مهاجران چشم بادامی و هندی - پاکستانی، بسیار کم است و سیمای جمعیتی آن غریی تر است.

آب و هوا
در شهر اتاوا درجه حرارت در فصلهای مختلف سال بسیار متفاوت است. در زمستانهای سرد و طولانی این شهر که از اواسط ماه نوامبر شروع می شود و تا نیمه های آوریل ادامه دارد سرمای هوا گاه تا 46 درجه زیر صفر هم می رسد. فصل بهار در اتاوا کوتاه بوده و به 2 ماه هم نمی رسد ولی در همین مدت کم، هوا بسیار مطبوع بوده و بیشتر روزها بارانی می باشد. در تابستان که تقریبا از ژوئن تا پایان اگوست ادامه دارد گرمای هوا تا 36 درجه سانتیگراد هم می رسد و به دلیل آنکه رطوبت هوا بسیار بالاست، گرما شدیدتر حس می شود. در فصل پاییز که آن هم کوتاه است هوا رو به سردی گذاشته و بارش باران و بعضا برف، آمدن فصل زمستان را خبر می دهد.

از شهر تهران تا اتاوا مسیرهای پروازی متعددی وجود دارد، یکی از آنها از مسیر تهران، آمستردام(هلند)، مونترال می باشد که در اینحالت می توان از طریق سرویسهای اتوبوسی خود شرکت هواپیمایی فاصله 2 ساعته بین مونترال تا اتاوا را طی کرد و یا با هواپیما به سمت اتاوا پرواز کرد، مسیر دیگر که سریعتر است مسیر تهران، لندن، اتاوا می باشد. طول پرواز تهران- لندن حدود 5 ساعت و نیم و پرواز لندن-اتاوا حدود 7 ساعت و نیم است.

اختلاف ساعت
اختلاف ساعت ایران و اتاوا 8 ساعت و نیم می باشد که در ابتدای بهار و تابستان به دلیل عدم همزمانی تغییر ساعت در ایران و در اتاوا به مدت کوتاهی این فاصله زمانی به 7 ساعت و نیم و 9 ساعت و نیم تغییر می نماید. غیر از این دو موقع اختلاف ساعت همان 8 ساعت و نیم است. یعنی مثلا ساعت 9 و نیم صبح شنبه در ایران همزمان با ساعت 1 بامداد شنبه در اتاوا می باشد.

رفت و آمد شهری
در شهر اتاوا مناسبترین وسیله جهت تردد در شهر اتوبوسهای شهری می باشد. کرایه اتوبوس برای هر فرد بالای 12 سال 2 بلیط (در حال حاضر بهای هر دو قطعه بلیط یک دلار و 85 سنت می باشد.) و برای اطفال زیر 12 سال 1 بلیط می باشد که می توان آن را از مراکز مخصوص شرکت اتوبوسرانی (او سی ترانسپو ) و یا برخی از سوپر مارکت ها تهیه کرد. به ازای پرداخت بلیط راننده اتوبوس یک برگه (ترانسفر ) به فرد می دهد که این برگه برای مدت مشخصی ( 90 دقیقه یا بیشتر) .


منبع : ایرانتو

برای خرید مانی اوردر اینجا کلیک کنید


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۶
مهدی قاسمی

اتاوا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">