Code Center Code Center

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

جغرافیا و نقشه کانادا

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹ ق.ظ



کانادا، با وسعتی بیش از وسعت ایالات متحده آمریکا و سی و سه میلیون جمعیت دومین کشور بزرگ دنیا با ۹،۲۱۵،۴۳۰ کیلومتر مربع وسعت است و از جنوب به آمریکا، از غرب به اقیانوس آرام، از شمال غربی به آلاسکا، از شمال به خلیج بافین و اقیانوس منجمد شمالی و بالاخره از شرق به اقیانوس کبیر محدود شده است. پهناوری کانادا بیشتر از ۷۰۰۰ کیلومتر است. سفر زمینی از هالیفاکس تا ونکوور حدود ۷ روز طول می کشد. این در حالی است که همین مسیر به صورت هوایی حدود ۷ ساعت به طول می انجامد.


کانادا از مجموعه ۱۰ استان و ۳ سرزمین و در ۵ منطقه اصلی به نام¬های Atlantic, Central, North, Prairies و West Coast تشکیل شده است. فرهنگ و جمعیت هر یک از این بخش‌ها متفاوت و نمایانگر تصویری متفاوت از این کشور پهناور می باشد.
منطقه آتلانتیک از مجموعه استان¬های Prince Edward Island , New Foundland and Labrador Brunswick, و Nova Scotia تشکیل گشته است. ماهیگیری،‌ کشاورزی، جنگلداری، استخراج معدن و توریست از مهمترین فعالیت¬های این منطقه به شمار می روند.
کانادای مرکزی از مجموعه استان¬های Ontario و Quebec تشکیل گشته است. این منطقه پرجمعیتترین ناحیه در کشور کانادا است. انتاریو و کبک جمعا بیشتر از سه چهارم کل محصولات کانادا را تولید میکنند.
Prairies از مجموعه استانهای Manitoba، Saskatchewan و Alberta تشکیل شده است. بیشتر زمین-های این ناحیه صاف و بارور و برای کشاورزی ایدهآل هستند. همچنین این زمینها غنی از منابع انرژی است. این منطقه از کوههای راکی آغاز شده و در غرب آلبرتا به پایان میرسد. سلسله جبال راکی شامل بلندترین قلل آمریکای شمالی است.


سواحل غربی همان استان British Columbia است که به دلیل دامنهها و جنگلهای بسیار زببایش مشهور میباشد. منابع طبیعی این استان از قبیل چوب و ماهیگیری برای اقتصاد کشور بسیار مهم است. از دیگر فعالیتهای مهم این استان میتوان میوهکاری و توریسم را نام برد.
منطقه شمال از مجموعه سه سرزمین Yukon, Northwest Territoriesو Nunavut تشکیل شده است. این منطقه یک سوم زمینهای کانادا است که دارای منابع مهمی چون نفت، گاز طبیعی، طلا، روی و سرب میباشد.
کانادا مناطق وسیعی از طبیعت بکر با جمعیت پراکنده دارد که شامل کوهستان، جنگل(یک سوم کشور)، توندرا، مرغزار و صحرای قطبی در شمال و غرب است. تقریباً ۸درصد از این کشور متشکل از دریاچه های آب شیرین است که شامل چهار دریاچه از بزرگترین دریاچههای دنیاست.
کانادا دارای ۶ منطقۀ زمانی است. شرقیترین ساعت استاندارد آن در منطقۀ نیوفاندلند، سه ساعت و نیم از ساعت جهانی (GMT) عقبتر و غربیترین ساعت استاندارد آن واقع در پسیفیک، هشت ساعت عقبتر از ساعت جهانی میباشد. برای استفادۀ بهینه از روشنایی روز در اولین یکشنبۀ ماه آوریل تا آخرین یکشنبۀ ماه اکتبر، ساعت در سراسر کشور یک ساعت جلو کشیده میشود و پس از این مدت دوباره به حالت اول باز میگردد.


منبع : گروه مهاجرتی ادیسه

برای خرید مانی اوردر اینجا کلیک کنید


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">