Code Center Code Center

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

رزومه کاری کانادایی

پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۰۲ ب.ظ


چگونه می توانم یک رزومه کاری با فرمت کانادایی بنویسم تا بتوانم شغل مناسب خود را پیدا کنم؟
همان طور که می دانید اولین قدم برای پیدا کردن کار بعد از ورود به کانادا نوشتن یک رزومه ی مناسب است که اولا با فرمتی که یک کارفرمای کانادایی انتظار دارد نوشته شده باشد، و دوما در نهایت منجر به معرفی شما به بهترین شکل ممکن و پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب شود. رزومه های کانادایی استاندارد مربوط به خود را دارند که شما باید از آن مطلع شوید.
-    کوتاه بنویسید.
رزومه ی بیشتر افراد در کانادا در حد دو صفحه است. در صورتی که تجربه ی کاریتان زیاد نیست رزومه ی خود  را در حدود یک صفحه بگنجانید.


-    رزومه ی خودتان را متناسب با هر شغل تغییر دهید.
متخصصان حرفه ای پیشنهاد می کنند که رزومه ی خود را برای هر شغل به طور خاص تنظیم کنید. به ویژه بخش ابتدایی آن. رزومه های کلی یا عمومی در بازار کار امروز کاربرد چندانی ندارند.
برای بعضی از مشاغل شما می توانید چند جمله ی مختصر را طوری تغییر دهید که روی مهارت ها و دستاوردهای خاصی از شما تمرکز شود. برای بعضی از مشاغل نیز ناچار هستید رزومه را به کلی تغییر دهید.
-    رزومه ی شما باید دربرگیرنده ی کارهای داوطلبانه ای که انجام داده اید نیز باشد.
رزومه باید شامل همه ی کارهایی که انجام داده اید باشد. مهم نیست که به ازای آن کار حقوق گرفته اید یا نه. همه ی آن ها را لیست کنید.
-    از رسانه های اجتماعی استفاده کنید
بسیاری از کارفرماها رزومه ی شما را با مراجعه به مراجع مختلف، از طریق حضور آنلاین شما پیدا می کنند. LinkedIn یک وبسایت اجتماعی مربوط به کسب و کار است. وقتی شما رزومه ی خودتان را به روز می کنید، حتما پروفایل LinkedIn شخصیتان را نیز به روز کنید.
کارفرماها ممکن است در رسانه های اجتماعی دیگری نیز به دنبال شما بگردند. مثل Facebook، Twitter و یا فضاهای دیگر. برداشت های اولیه بسیار مهم هستند. اگر موضوعی وجود دارد که نمی خواهید یک کارفرمای بالقوه آن را ببیند، پس به صورت عمومی آن را منتشر نکنید.
-    نکات مربوط به فرمت
فرمت رزومه ی خود را درست تنظیم کنید. رزومه باید سازمان دهی شده، شسته و رفته، شفاف و با یک فرمت متناسب از لحاظ فونت و ... باشد.
در صورتی که می خواهید برای شغلی اقدام کنید که نیاز به توجه کامل به جزئیات دارد، این توانایی تان را باید با رزومه ی خود نشان دهید.
از عنوان استفاده کنید تا اطلاعات موجود در رزومه ی خود را سازمان دهی کنید. عموما رزومه ها عنوان های زیر را دارند:
•    مدارک و صلاحیت ها
•    سوابق کاری
•    تحصیلات
می توانید برای مشخص کردن اطلاعات مهم از Bold کردن و دسته بندی کردن اطلاعات (استفاده از bullets ) کمک بگیرید.
-    از keyword ها استفاده کنید.
این کار بسیار مهم است. کارفرماها قطعا خط به خط رزومه ی شما را نمی خوانند. Keywordها مهارت ها و صلاحیت های شما را بیان می کنند. این keywordها را می توانید در آگهی های کار شرکت های مختلف پیدا کنید و تا آن جا که ممکن است از آن ها در رزومه ی کاریتان استفاده کنید.
-    قبل از ارسال رزومه آن را چک کنید.
چک کردن رزومه موجب می شود که از اشتباهاتی مثل نام شرکت، عنوان شغلی، تاریخ و ... خودداری کنید.
از رزومه ی خود پرینت بگیرید تا خودتان هم بتوانید ببینید بعد از گرفتن پرینت چطور به نظر می آید.
بهتر است رزومه در فرمت PDF باشد تا کارفرما در خواندن آن دچار هیچ مشکلی نشود.
در این جا به عنوان نمونه دو رزومه آورده شده است:
نمونه اول
 نمونه دوم


منبع : گروه مهاجرتی ادیسه

برای خرید مانی اوردر اینجا کلیک کنید


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">