Code Center Code Center

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

مانی اوردر money order

سفارش مانی اردر و پرداخت آنلاین

ونکوور

سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ق.ظ


ونکوور که یک شهر بزرگ با آب‌وهوایی معتدل است، جزو چندنژادترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. بیش از چهل درصد از جمعیتش، انگلیسی‌تبار و سی درصد فرانسوی‌ هستند. عده زیادی آلمانی، ایرانی، هلندی و اوکراینی نیز در این شهر زندگی می‌کنند.ونکوور جزو ایالت بریتیش کلمبیا در نواحی جنوب‌غربی کانادا منطقه‌ای کوهستانی است و دارای جنگل، دریاچه و دره‌های محفوظ با زمین‌های کشاورزی حاصلخیز می‌باشد. در واقع شهرهای ونکوور غربی و شمالی به وسیله خلیج برارد از اقیانوس جدا شده و مجموعه کل این دو شهر، ونکوور نامیده می‌شود. ونکوور در ساحل اقیانوس آرام واقع شده و تابستانی گرم و کاملا خشک و زمستانی با هوای ملایم و ابری و مرطوب دارد. به طور کلی هوای این منطقه معتدل بوده و میانگین حداکثر دما در گرم‌ترین ماه به 22 درجه و در سردترین ماه به 5 درجه سانتیگراد می‌رسد.

موقعیت ونکوور
ونکوور از شهرهای بندری مهم و بزرگ‌ترین کلان‌شهر غرب کاناداست. جمعیت ونکوور در سال 2007، 58 هزار و 792 نفر به انضمام جمعیت حومه این کلان‌شهر به دو میلیون و 180 هزار و 737 نفر رسید. بنابراین ونکوور سومین شهر پرجمعیت و بزرگ کانادا محسوب می‌شود. این شهر بین خلیج برارد از شمال و دلتای رودخانه فریزر از جنوب قرار گرفته است.

مردم ونکوور
سابقه سکونت بومیان در این منطقه به حدود نه هزار سال پیش می‌رسد. در سال 1791 دریانوردان اسپانیایی و در راس آنها «جورج ونکوور» انگلیسی اولین کاشفان غربی بودند که به این منطقه دست یافتند و جویندگان طلا نیز در سال 1861 به این ناحیه پا گذاشتند. پس از آن با تاسیس یک کارخانه الوارسازی، شهرکی برای کارگران احداث شد که «گرنویل» نام داشت و شهری که در آن، این کارخانه دایر شده بود، به همین نام منسوب شد اما بعدها به افتخار ناخدا جورج ونکوور – کاشف این ناحیه – رسما شهر به «ونکوور» تغییر نام داد.
زبان رسمی در این شهر، انگلیسی و فرانسوی است که هر دو زبان موقعیت یکسانی دارند. البته به دلیل تعداد زیاد مهاجران آسیایی در دو دهه گذشته به ویژه از کشور چین، زبان چینی سومین زبان رایج ونکوور است ولی برنامه‌های رادیو و تلویزیون بیشتر به زبان انگلیسی است. از طرفی میزان بزهکاری در این منطقه بسیار پایین و جزو مناطق امن به حساب می‌آید.
دراین شهر مردم با اینترنت مانوس شده‌اند و اکثر خریدهای خود را به صورت اینترنتی و با استفاده از مکالمات محلی رایگان انجام می‌دهند، همچنین هزینه زندگی در ونکوور بسیار کم و تورم پایین است و کارمندان از میزان حقوق بالایی برخوردار هستند به طوری که قیمت مسکن در مناطق حومه و روستایی شهر، بسیار ارزان است. همچنین سازمان ملل، کیفیت زندگی در کانادا را بالاترین کیفیت زندگی در جهان می‌داند.

امکانات شهری
راه‌های ارتباطی مناسبی در این شهر وجود دارد و خطوط هوایی امکانات خود را با ارزان‌ترین قیمت ارائه می‌دهند. میزان تراکم اتومبیل در شهر بالاست و گاهی مردم با هوای آلوده روبه‌رو می‌شوند، همچنین اتومبیل نیز نسبت به کشورهای اروپایی ارزان‌تر است.مدارس تمام‌وقت در این منطقه برای افراد از سن پنج تا شانزده سال اجباری و معمولا رایگان بوده و تعدادی از مدارس خصوصی تحت نظارت کلیسا دایر شده و تدریس در آنها به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد.
به دلیل وجود مهاجرت‌های زیاد از کشورهای آسیایی مسلمان به کانادا، یک مرکز مطالعات فرهنگ اسلامی در ونکوور تاسیس شده که در این مکان کتابخانه اسلامی، محل برگزاری سخنرانی‌ها و سالن‌های متعدد برای اجرای مراسم دینی از جمله اعیاد به چشم می‌خورد.این شهر دارای بیمارستان‌ها و پزشکان مجربی است و عنوان ارائه‌دهنده بهترین خدمات اورژانس جهان را به خود اختصاص داده است. پول رایج این شهر دلار کاناداست و ساعات کار قانونی چهل ساعت در هفته می‌باشد، همچنین در بسیاری از مشاغل چه در بخش خصوصی و چه دولتی، دانستن زبان فرانسوی الزامی است.کتابخانه «وست‌ونکوور» یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های کاناداست که در آن کتاب‌های گران‌قیمت و نایاب مرجع به انواع زبان‌های مختلف دنیا یافت می‌شود. کالج «کپیلانویک» کالج معتبر دولتی در این شهر است که سالانه پانصد دانشجوی خارجی را پذیراست.پل معلق معروف شهر ونکوور، سمبل این شهر و یکی از راه‌های ارتباطی مهم بین منطقه مسکونی و تجاری این شهر است.

با توجه به میزبانی شهر ونکوور برای المپیک زمستانی 2010 مقام‌های عالی‌رتبه این شهر تصمیم به ساخت پلی به موازات پل قبلی گرفته‌اند که میزان رفت‌وآمد اتومبیل‌ها کاهش یابد و ترافیک سنگین ایجاد نشود.به طور کلی ونکوور یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی است. موسسه مرسر، نتیجه مقایسه کیفیت زندگی در شهرهای جهان را منتشر کرده که ونکوور با 106 امتیاز در مقام سوم، بعد از زوریخ و ژنو قرار گرفته است.همچنین در سال‌های 2001 تا 2003 به طور متوالی مقام اول را در دست داشت.

عوامل انتخاب این شهر را می‌توان شرایط و ثبات اجتماعی و سیاسی، وضع اقتصادی، بهداشت، درمان، آموزش و پرورش، مسکن، حمل و نقل عمومی و در مجموع 39 عامل کلیدی کیفیت زندگی ذکر کرد که این شهر همه این عوامل را داراست.


منبع : ایرانتو

برای خرید مانی اوردر اینجا کلیک کنید


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">